Having a Blast!!! - Reisverslag uit Middleboro, Verenigde Staten van Lotte Kalkman - WaarBenJij.nu Having a Blast!!! - Reisverslag uit Middleboro, Verenigde Staten van Lotte Kalkman - WaarBenJij.nu

Having a Blast!!!

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

03 Maart 2009 | Verenigde Staten, Middleboro

Hier ben ik dan weer!!
It was about time!

Ik ben druk, erg druk. Met werk, maar zeker ook in mijn sociale leven.
Zoals ik het hier zo zeggen: I am having a blast!!

Zit hier nu weer bijna twee maanden, het voelt soms alsof ik niet weggeweest ben. Heerlijk!
Het is een geweldig gevoel!

Over tot de orde van de dag. Ik ben erg druk op het werk. Ik vind het super, heb het enorm naar me zin, wat ik absoluut nooit gedacht had...
Het is zo een verschil met vorig jaar, dat je moest strijden voor je plekje en voor waardering. Nu is het de omgekeerde wereld, ik word overwhelmed met complimentjes, word enorm gewaardeerd, geaccepteerd!
Het is leuk! Ik moet wel zeggen dat ik erg veel werk verricht. Ik moet me dan ook wel eens terugroepen om niet alles in een keer te willen doen, maar ook eens mijn tijd te nemen!!
Collega's zijn leuk, ook mijn RD waar ik eerder wat minder over dacht. Ik kan het super met haar vinden nu en ze is helemaal blij dat ik er ben, ze noemt me een geschenk uit de hemel.
Andere collega's zijn ook aardig. Vorige week bij een van mijn collega's wat wezen drinken na het werk. Haar hele familie was er, heerlijk genoten van een kaapverdiaans drankje. Even gezellig gekletst en toen naar huis gereden.
Ze heeft mij als eerste verteld dat ze gaat trouwen en ik ben ook uitgenodigd om daar bij te zijn!! Helemaal leuk!! Even een date regelen ;)

Met de mannen werken gaat allemaal goed. Natuurlijk allemaal nog wennen aan mij en ik aan hen, maar over het algemeen verloopt het allemaal soepel!!
Soms moet ik even de knop omzetten, aangezien ik de mannen ook moet douchen en hun billen moet afvegen als je de grote boodschap gebracht hebben...wel even wat anders allemaal...Maar je raakt er vrij snel aan gewend!
En ik moet eerlijk zeggen, ik ben mijn hart verloren aan deze mannen!!Super gewoon!

Een van de 4 is soms erg aggressief en anxious. Hij raakt dan alles kwijt en begint te roepen: I want a cheeseburger!!!I want a pepperoni pizza!!! I want an Icecream!! Erg apart, maar buiten dat, wordt hij ook slaags met jou. Een duim heeft hij in zijn mond en bijt er op en met die andere hand haalt ie uit naar jou, of gewoon slaan of hij wil je pakken. Hij heeft me al een keer half uitgekleed en in het gezicht geslagen. Niet echt een pretje. Hem proberen te stoppen is erg moeilijk en begint voornamelijk met rustig praten en weer terug naar zijn routine komen. Das niet makkelijk als je gegrepen en geslagen wordt. De restraints die we hebben geleerd werken op deze jongeman niet echt, hij is daar te lang en te sterk voor. Het is voornamelijk proberen zijn arm te grijpen en deze tegen hem aan te drukken, zodat ie jou niet meer pakt en hem in de ogen aankijken om te laten zien dat je niet geintimideerd bent. Het is altijd weer een uitdaging om hem rustig te krijgen, maar het lukt iedere keer weer. Niet altijd even leuk dus om aanwezig te zijn op de werkvloer, maar dat is waarom we er zijn. Ze een leven geven, tot rust brengen en een beetje opvoeden!

De andere drie zijn over het algemeen wel rustig, een wil iedere keer naar buiten en weglopen, dus je moet hem altijd in de gaten houden. Een is altijd in zijn kamer te vinden, hij loopt en hangt daar de hele dag naakt rond, dat is wat hij wil en comfortabel vind. De laatste is een happy guy, hij zwaait met zijn handen en is altijd blij. Ook altijd opgewonden en trekt zich dus vaak terug op zijn kamer of in de basement. Grappig mannetje is dat!

Verder ben ik verantwoordelijk voor het papierwerk, financien, rapportages, rooster, individuele leerplannen, etc.

Deze week begin ik met mijn MAPtraining, zodat ik de mannen ook hun medicatie kan geven, hoef ik daar geen dekking voor het rooster meer voor te zoeken, dat is nu bijna iedere week nog het geval. Vervelend, maar het lukt!

Ik ben de rechterhand van mijn RD en moet dus veel papierwerk voor haar voorbereiden en klaarleggen.

Verder is het weer zo ver geweest met mijn auto, waarschijnlijk is het het groene en het amerikaanse aan de auto wat mij niet leuk vindt...Na een maand begaf mijn groene monster het, de divider of fuel en lucht was kapot, dus nog even doorrijden en ik had mijn motor opgeblazen!
Overwogen om een nieuwe auto te kopen, maar uiteindelijk toch gekozen om het te laten maken! Toch een stuk goedkoper! En nu is het duimen dat ie het blijft doen...Niet echt last meer gehad van iets, buiten het feit dat ik 5 pogingen tot starten moest doen zondag, dit wijt ik aan het weer, sneeuwstorm en zeer koud. Is wel weer spannend nu om te zien of mijn auto start...
Maar, hij rijdt iedere keer weer en niet te vergeten Ik heb een radio in mijn auto, eindelijk, weg met de draagbare boxjes op mijn ipod en cdspeler!
Het is dus weer wat met me and my car!! ;)
Gelukkig mensen om me heen die me kunnen helpen met alles!!

Het sociale leven is weer heerlijk!Mijn vrienden zie ik weer regelmatig, bij elkaar thuis hangen en spelletjes spelen.
Even naar de bar met Shannon en Ryan, erg gezellig.

Ik heb een jongen leren kennen. Hij werkt ook bij Seven Hills en hij heeft seizoenstickets voor de Celtics!!Beter!!
Dus binnenkort zit ik bij een celticsgame!!!Voor de mensen die het niet kennen, het is Basketbal, Boston team!!
Celtics zijn vorig jaar kampioen geworden!!Ik was in Boston toen ze wonnen, wat een gekkenhuis, super om mee te maken!!
Deze jongeman, Vin, woont op de cape! Supermooi daar, vooral tijdens de zomer, maar de winter is ook leuk. Afgelopen week aantal keren afgesproken en een tourtje gedaan around the Cape, ergens wat gedronken en wat gegeten, leuke tijd gehad!!
En nu binnenkort naar de Celtics!!
Helemaal leuk! Goede tijd...

En nog een maandje en dan begint het Baseballseizoen weer!!Tickets regelen voor de Red Sox!6 April is seizoensopening! Nog even wachten dus!

Sinds deze week ook een huismaat, Jasmien uit Belgie. Ze werkt bij de Chamberlain school, ze gaat nu net residentieel werken, wel leuk om weer verhalen te horen over de chamberlain. Jasmien is een gezellige meid! Wel weer even wennen om nu niet meer alleen te wonen, maar dat komt ook allemaal goed, wen je van zelf weer aan!
Zaterdag ga ik naar Jess toe in Chelmsford, even lekker bijkletsen en dan stappen in Boston!!Helemaal zin in. Jasmien komt dan ook en misschien nog wat anderen.
En dan 17 maart is het St. Patrick's day, grote feestdag en een groot feest in Boston!Samen met Jess en anderen heen, slapen in een hotel, zodat we niet hoeven te rijden!! Wel zo verstandig ;)

Nou, genoeg in het verschiet dus weer en leuke dingen voor de boeg en gedaan!
Al met al heb ik dus een goede tijd en ga ik door als een Machine!!

Knuffel


  • 04 Maart 2009 - 09:33

    Tjikkie:

    Hey Lotte,

    Klinkt goed allemaal!!! Ik krijg wel weer de kriebels als ik je verhaal zo lees hoor! Lekker dagje naar the Cape, dagje Boston... Das wat anders dan een dagje Zwolle ;)
    Geniet maar lekker daar en we'll keep in touch!

    x Tjikkie

  • 04 Maart 2009 - 09:33

    Mariska:

    He lieve Lotte,

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Wel terugkomen he?!! (ik begin er aan te twijfelen of dat nog gaat gebeuren!)
    Ik ben net aangekomen in Italië. Heb ook een stuk gereden!!! Vandaag lekker genieten en de omgeving verkennen.

    X

  • 04 Maart 2009 - 10:38

    Anneloes:

    Hé Lotte,

    Leuk om weer een verslag van je te lezen! Je verveelt je niet in elk geval, dat is wel duidelijk! Veel plezier bij de Celtics ;)

    Groetjes,
    Anneloes

  • 05 Maart 2009 - 07:18

    Maja:

    Hoi Lotte,

    Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt en ook zo gewaardeerd wordt. Alle inspanningen van het vorige jaar zijn dus niet voor niets geweest.
    De winterplaatjes doen aan hier denken( prachtig he) Deze winter erg veel sneeuw gehad dus Jan is veel op zijn tractor aan het sneeuw ruimen.
    Nog veel plezier daar!

    groetjes, Jan & Maja

  • 06 Maart 2009 - 20:45

    Tess:

    Haa, like a machine! :P
    Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, lieverd! Dat maakt me je niet minder missen, maar geeft me wel een goed gevoel!! :)
    We babbelen gauw weer!!

    Dikke kus!

  • 07 Maart 2009 - 18:48

    Freek:

    Hoi Lotte,

    Leuk dat je naar basketballen gaat kijken!
    Dat deed Rien vroeger ook: naar Raak Punch.
    Een Amerikaanse speler in dat team, ene Lace Strong, is nog een paar jaar collega van mij geweest. Nu dus al jaren in Holland en nog steeds een 'verschrikkelijk' accent, wat hij als zijn handelsmerk gebruikt.
    Ik heb begrepen dat de Boston Celtics het niet zo goed doen dit seizoen!? Ze kunnen dus wel wat aanmoediging gebruiken...

    Erg leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt!

    Groetjes, Freek, Greet en kids.

  • 08 Maart 2009 - 15:49

    Rianne:

    Hey Lotte,

    leuk om je verhaal te lezen. Fijn dat het zo goed gaat en je het werk zo leuk vind. Was toch wel weer spannend. En of het niet tegen zou vallen.. Maar zo te lezen is dat zeker niet het geval!!!

    En waardering op je werk is heel erg fijn!!! Geniet ervan en heel veel plezier bij de Celtics ;)

    Liefs van Rianne (en Stephan en frummeltje)

  • 14 Maart 2009 - 18:42

    Laurien:

    Zooo...nu dan ook ff een berichtje van mij op waarbenjij.nu. Echt heel leuk om je verhalen te lezen! K heb wel bewondering voor je hoor, alles wat je doet...t lijkt me niet altijd even makkelijk en prettig. *two thumbs up* :)

    Ennem...de verhalen over Vin...to be continued??? ;)

    Nogmaals heel veel plezier daar, want dat heb ik ook al op Facebook gezegd...en ik spreek je vast wel weer ergens op Hyves, Facebook of hier :)

    Liefs, Laurien

  • 02 April 2009 - 14:00

    Opa En Oma:

    ha die lievert,'t gaat wel goed met je he' wees voorzichtig en geniet,doen wij van je brieven. knuffel van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Middleboro

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2009

Einde in zicht....

02 Juli 2009

Het leven in de States en met Jimmy...

20 Mei 2009

OOPS....

03 Maart 2009

Having a Blast!!!

15 Januari 2009

Week 1 terug in The States
Lotte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 23177

Voorgaande reizen:

07 Januari 2009 - 07 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: