Laatste dag op de campus - Reisverslag uit Waterville, Verenigde Staten van Lotte Kalkman - WaarBenJij.nu Laatste dag op de campus - Reisverslag uit Waterville, Verenigde Staten van Lotte Kalkman - WaarBenJij.nu

Laatste dag op de campus

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

09 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Waterville

Bedankt voor al jullie reactie, superleuk om ze te lezen...

Vandaag is de laatste dag op de campus, morgen gaan we allemaal uit elkaar en gaan we naar onze eigen stad/dorp en natuurlijk huis.

Gister hebben we te horen gekregen dat het huis in Middleboro nog niet helemaal af is, mmm, das minder...dus 3 van ons gaan een tijdje in een ander huis wonen en de andere 3 kunnen er al wel in. het is wel lekker dat we een heel nieuw huis krijgen, met alles helemaal nieuw...
Het is dan wel tegenover de school waar we gaan werken, maar dat kunnen we wel, het is niet op het terrein, maar net er buiten.

Jeff(director of ILEX and Exchange International) vertelde me gister dat ik 4 dagen moet werken, waarschijnlijk het weekend en maandag en dinsdag, met 1 dubbele shift...das best ok, lijkt me zo, het enige is dat ik dan misschien wel ieder weekend moet werken en das wat minder...hopelijk kan ik daar nog wat in schuiven...

Vandaag hebben we een rekening geopend, zodat we makkelijk geld kunnen halen en storten, helemaal handig. Ook hebben we een social security number aangevraagd, zodat we bekend zijn als Alien over here...
ja het is raar, ik ben een Alien hier, we moesten daar allemaal erg om lachen en toch allemaal een auto kopen.....?? :)

Dinsdag zijn we met zijn allen naar een bar geweest, dat was erg gezellig...wijn en bier is hier duur, je kan beter een cocktail drinken, dan krijg je meer en is nog goedkoper ook...Alles uitproberen dan maar...(niet gedaan, maar alles op zijn tijd)

We zaten met zijn allen op het dak van een bar en dat was erg gezellig, rare verhalen gingen over de tafel en er werden wat weetjes verteld over het uitgaansleven in the US of A...

Daarna zijn we naar een andere bar gegaan, Karaoke, Jippie!!!Het was erg grappig toen we binnenkwamen, er zat een man aan tafel en hij had twee pitchers voor zich staan, in elke hand 1 en hij nam uit ieder omstebeurt een slok...hij had een bloempottenkapsel en een grote snor en was alleen voor zich uit aant staren, later had hij 3 pitchers voor zich staan...het zag er erg grappig uit.

We hebben daar lekker gedansd en lol gehad om de blikken die we toegeworpen kregen, omdat we uitbundig aan het dansen waren.

vanmiddag hebben we een bonte avond, alle groepjes hebben iets voorbereid om onze verwachtingen en eerste indrukken uit te beelden. ik zit in een groep met 3 andere nederlanders en een Italiaan. we beginnen met iemand(Anouschka) die de kamer binnenkomt op klompen en een tshirt van Holland aan, ze gaat lekker tv kijken met een enorme afstandsbediening in haar hand. Er is een stuk op tv over een europeaan (Cristiano)die iedereen gedag zegt met een kus en een omhelzing, er staat een amerikaan(Femke) bij en die houdt daar helemaal niet van, dan komt hij op haar af en wil haar omhelzen. Ik spring dan in beeld om te zeggen you can see more after the break...
Dan doe ik samen met een ander(Annemieke) een reclame over de Mcdonalds, we lopen de deur uit en ik zing I'm Loving it.
Anouschka houdt niet van reclames en zapt verder naar een andere channel, daar rijdt een jongen, Cristiano, in zijn enorme auto en kijkt om zich heen hoe groot alles is hier. Hij loopt een office binnen om zijn kentekenplaten aan te vragen, Femke zit in the office en verteld hem dat alles wireless is en dat dat allemaal zo handig is. Hij kijkt overdonderd om zich heen. Femke moet het formulier uitprinten, maar zij weet niet hoe de printer werkt en gaat naar een typewriter om alles uit te tikken, Cristiona loopt naar buiten en is verbaasd over dat alles wireless is en dat ze het formulier moet typen op een typemachine, that is so funny!! (dit is daadwerkelijk gebeurd deze week)
Anouschka is getting bored of it and zaps again.
Hier is net een reclame bezig. Annemieke belt aan en Ik doe open, Annemiek zegt tegen mij, wow wat heb je met je haar gedaan en ik zeg, I am using herbalife(shampoo in dit geval, omdat herbal essence niet paste), ik laat het publiek de shampoo zien en zing, maybe it is herbalife
hierna komt het tweede stukje over the hugging and touching thing. Femke ziet cristiano again en wil hem een hig geven,Cristiano is helemaal veranderd en is niet meer zo van het touchytouchy, because he is in America, right!het programma is afgelopen en Anouschka Zaps to another channel.
Daar is net een reclame bezig over aquafresh. Annemiek en Ik staan tegenover elkaar, spiegel...En we poetsen onze tanden. Annemiek draait zich om naar het publiek en zegt; kijk hoe wit mijn tanden zijn, wil je dat ook? gebruik Aquafresh.
Dan hebben we een nieuw programma dat ik zal introduceren, het gaat over een uitwisselingsprogramma, de kijkers kunnen zien hoe het is aan het eind van het jaar. We staan met zijn vieren te praten over wat we allemaal hebben gedaan en hoe het was allemaal.
femke zegt dat het allemaal wel erg stessvol was, maar we hebben geleerd in de eerste week hier " Just go with the flow". Dan zeg ik ja inderdaad maak je geen zorgen, Hakuna matata en dan wij met zijn vieren in koor "Hakuna Matata". Anouschka zet de tv uit en zegt Hakuna Matata, i am going out...

Volgens mij gaat dat best leuk worden...Het is onze indruk dat alles in Amerika groot is en dat er om de paar minuten reclame is en onze verwachtingen van het programma zijn dat het stressvol zal zijn, maar ook erg leuk. Go with the flow and you will do fine!!!

Ik denk dat ik jullie wel weer genoeg leesvoer heb gegeven. Volgende keer meer over mijn huisje en mijn werk en de rest...

Dikke kus en knuffel ;)

  • 09 Augustus 2007 - 16:03

    Rikjan:

    je hebt al meer meegemaakt dan ik in mijn eerste week in la france.... lachen, ik kijk uit naar je volgende verhaal!

  • 09 Augustus 2007 - 17:38

    Jan:

    Leuk om weer van je te horen. Ik zal proberen deze reactie maar 1x te posten. vorige keer ging het een beetje fout.

    Leuk om te horen ook dat iedereen z'n beeld over amerikanen hetzelfde is. Wat je nu allemaal schetst is helemaal waar. Wat mij ook heel erg opviel is (iets positiefs) dat ze allemaal wel gezellig een praatje beginnen, die in ieder geval gemeent lijkt over te komen. Erg beleefd. Het leukste vind ik nog afscheid nemen. Wij kwamen nooit meer weg bij onze begeleiders, omdat het zolang duurde voor we 'beleefd' weg konden gaan. Dat duurt nog even voor jou, maar tegen die tijd zal je hier aan denken.

    Veel plezier verder en je hebt wel je zin dat je 3 dagen achter elkaar vrij bent, zodat je wat kan gaan zien. Ben ook wel eerg nieuwsgierig naar je auto.

    Jan

  • 09 Augustus 2007 - 19:45

    Jannie:

    Ha lieve Lotte,
    Leuke verhalen, ben benieuwd of jullie sketch in de smaak is gevallen. Het lijkt erg op de kennismakingsweek van een kamp of een school, als ik het zo allemaal lees. Niet anders dan hier eigenlijk. Wel leuk en vertrouwd, denk ik.
    Hier alles goed, nog een paar daagjes en dan weer aan het werk.

    Ben blij dat je het goed maakt, en natuurlijk erg nieuwsgierig naar de volgende belevenissen.

    Groet van ons 3en en een dikke kus.
    Jannie.

  • 10 Augustus 2007 - 06:03

    Danny:

    Hey Lotte,

    Leuk om je verhalen zo te lezen. en ga het zeker in de gaten houden!! hopelijk kunnen we wat afspreken als we in Amerika zijn. lijkt me gezellig.

    veel plezier nog en doe geen gekke dingen.. euhm...

    x Danny

  • 11 Augustus 2007 - 11:14

    Loes:

    hee lotte, ik lees nu pas je berichten ben net terug van vakantie in nederland!!! Zo te lezen is het super gezellig daar, ik schrijf je straks nog even een mail.... Trouwens, wat heb jij een klote fiets, levensgevaarlijk hahahahaha have fun, denk aan je, kus

  • 11 Augustus 2007 - 20:39

    Mariëtte En Theo:

    Erg leuk dat je een gezellige, drukke start hebt.Natuurlijk is in Amerika alles groter dan in Europa (vooral ook de hypoteek schulden)het land is immers ook veeel groter! Maar wij voelen ons in dat kleine, kneuterige Nederland heel erg thuis. Wij zijn erg benieuwd naar jou huis, auto, adres en de vele verhalen die nog zullen volgen

  • 12 Augustus 2007 - 20:48

    Wout:

    hoi lotte,

    hartstikke leuk om je verhalen te lezen...maar heb je niet de verkeerde job gekozen??...na jou verhaal gelezen te hebben kan je volgens mij zo terecht in de advertisement industry...

    groetjes wout

  • 19 Augustus 2007 - 12:25

    Guus:

    lieverd! goed om van je te horen, was ook heel blij toen je me smst laatst, zat toen nog in portugal, nu weer net 2 daagjes terug, en das ook wel weer lekker.. 2 dagen met lien geweest en dat was heerlijk chill..:) nu weer de beschikking over internet dus denk, zal je ff een berichtje sturen...

    ben blij dat je leuke mensen om je heen hebt, en dat sketchje dat je uitschreef klinkt ook erg grappig, ziet er naar uit dat ze daar wel gevoel voor humor hebben dus.. belangrijk!

    in nl is het wel weer OK, het gaat allemaal weer een beetje beginenn, meorgen weer trainen.. en dan maar ff kijken wanneer school weer begitn..

    in trainen heb ik in elj geval wel veel zin..

    portugal was verder heel vet, veel zon strand en bier.. lekker eten en stappen enzo.. t was ouderwets geneiten.. en nu is mijn neus lekker aan eht vervellen.. maar goed dat hoort erbie..

    nou goed, ik krijg wel weer een mailtje als je wat getiept hebt, en als het te alng duurt krijg je wat van mij ;)

    love you!

    kusss.. guss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Waterville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2009

Einde in zicht....

02 Juli 2009

Het leven in de States en met Jimmy...

20 Mei 2009

OOPS....

03 Maart 2009

Having a Blast!!!

15 Januari 2009

Week 1 terug in The States
Lotte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 23200

Voorgaande reizen:

07 Januari 2009 - 07 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: