Update Werk.... - Reisverslag uit Middleboro, Verenigde Staten van Lotte Kalkman - WaarBenJij.nu Update Werk.... - Reisverslag uit Middleboro, Verenigde Staten van Lotte Kalkman - WaarBenJij.nu

Update Werk....

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

20 Maart 2008 | Verenigde Staten, Middleboro

Na 7 maanden achter de rug te hebben en nog 4 maanden en nog iets te gaan, zal ik een verdere indruk geven van het werk...

Het is geweldig!!!

Trappen jullie er in? Ik soms...

Nee hoor, het is allemaal te doen...erg enthousiast ben ik er niet over, maar hee, ik ben wel een jaar in Amerika en dat is helemaal leuk!!
Ik zou zo nog een jaar doen, maar dan zeker niet op de Chamberlain School...

De laatste tijd werk ik niet vaak in het jongenshuis, waar ik als eerste geplaatst ben, terwijl ik daar toch eigenlijk regular staff ben nu...maar nee, ik word gebounced...Van de 5 shiften werk ik er in ieder geval 1 in 'mijn' huis...
De andere huizen zijn ook wel leuk om in te werken, maar nu had ik net een band opgebouwd met een aantal jongens en dan word je gebounced...
Maar in de andere huizen heb ik het ook naar me zin...is weer anders, moet je weer wennen, maar prima te doen allemaal...
Als ik dan weer een keer in 'mijn' huis werk, luisteren de jongens natuurlijk helemaal niet meer naar me, die hebben me dan al weer zo lang niet gezien...
In het begin zeiden ze iedere keer 'You betrayed us'...Ja, dat kan ik me goed voorstellen dat ze dat denken...menen het natuurlijk niet...de meesten zijn iedere keer maar weer al te blij om te zien...sommigen vinden me niet leuk, die komen door mij in de problemen zeggen ze dan...tja, daar hebben ze altijd zelf nog de grootste verantwoordelijkheid in...en een week later vinden ze weer helemaal leuk...moodswings...heerlijk!!!

Van de week heb ik dan eindelijk een middenevaluatie gehad...
de supervisor zat met zijn jas aan, achterover geleund op zijn stoel en luisterde liever naar zichzelf dan naar Nancy(van Ilex) of mij...neem Johnny Bravo in je hoofd en je hebt een beeld van hem...
In het gesprek hebben we het globaal over de doelen gehad die ik moest behalen...prima allemaal wel behaald, behalve dan medicatie...ja, klopt, ik bleef er maar naar vragen en zeggen dat ik nog twee observaties moest doen...na een aantal keren moet ik zeggen dat je dat best zat bent en dan moeten ze het toch weten...??...dus dat heb ik ook maar gezegd...en eerlijk gezegd, hoeft het van mij nu ook niet meer...dan maar geen meds geven...
En hij wist me ook te vertellen dat ie aan het beginnen moeite had om mij te verstaan, goh, komt ie nu mee...haha...maar nu was het echt geweldig hoe ik engels sprak...Ik denk dat ik hem in het begin 1 keer gezien, nog niet eens gesproken, heb...
Hij kon geen verschil aanwijzen van een ander die op hetzelfde moment aangenomen was als ik en dat is dan een goed iets...is ook fijn om te horen, want dat betekent toch dat je aardig goed geintegreerd bent...sweet...
na het gesprek voelde ik me klein...maar ik kon direct mijn gedachten verzetten in een meidenhuis...gezellige dienst gedraaid in het huis waar de anderen eerst woonden, das dan wel raar...dan zie je de bank waar we altijd met zijn allen lekker ophingen...bijna de neiging om te zeggen: 'Get off my couch!!' ....

Met mijn collega's gaat het steeds beter, we gaan nu een keer in de week of twee weken wat drinken met z'n allen...of wie er mee wil...en das altijd wel gezellig, het gaat dan wel altijd over het werk, maar dat is dan ook onze binding...en ik zit weer even lekker in de bar...daar hou ik toch wel van!!Nee, wees maar niet bezorgd...geen DUI...Driving under influence....2 mag...

Mijn collega's in 'mijn' huis nemen het iedere keer voor me op als ik weer gebounced word...dat is leuk...'I got your back Lotte, I got your back'...of dan hoor ik later van mijn housemanager dat ze naar suprvisor zijn gegaan en dat ze zich toch wel eens zorgen maken om de consistency...aangezien ik iedere keer weggehaald word en dat er dan een andere staff neergezet wordt, die de kids niet kennen...zulke dingen doen me goed en jazeker, het zijn de kleine dingen die het doen!!

Wat kan ik verder nog vertellen over het werk....
Waarom zijn we hier eigenlijk geplaatst??de afgelopen jaren hebben de anderen ook geklaagd over het onprofessionele, non-communicatie, disrespect...en nog wat meer...
Bijna al mijn collega's zeggen als ik een andere baan kan vinden, dan ben ik hier weg...dat zegt toch wel genoeg...
Mensen worden aangenomen, ontslagen en dan weer aangenomen en soms gaat dit cirkeltje nog een keer...

Wat moeten we daar allemaal van denken...

Maar boven al dit, heb ik het nog steeds super naar me zin, want Amerika is leuk!!
Boston is geweldig!! De zomer komt er aan!!En ik heb weer weekend!!

Maak je geen zorgen, ik kom er wel, ik maak het naar me zin en collega's en de anderen helpen daar ook bij...we doen het met z'n allen!!

Awesome!!!

Dikke kus en huggies,

Latte'(zoals ze mijn naam nog steeds spellen...)




  • 21 Maart 2008 - 07:15

    Rik Jan:

    Hele dikke knuffel vanuit frankrijk! Meer heb je niet nodig! Liefs RJ

  • 21 Maart 2008 - 10:12

    Jannie:

    Ha lieve Lotte,

    Ja, we kennen de verhalen. Ik hoorde tot mijn schrik van de week van één van mijn studenten dat er bij Jeugdzorg Drenthe ook al van dit soort methodes worden gebruikt. Misschien valt het mee, ik ga op onderzoek uit. Hier in Zwolle alles rustig, gedoe met verbouwing en vergunningen, maar daar weet je van. Het is bijna Pasen, het is 7 graden en het regent de hele dag. De IJssel stijgt met het kwartier, wel mooi!

    Nog een paar maandjes dan komen onze drie naar je toe en dan weer naar huis.
    Hou vol en geniet van de positieve reacties die je krijgt van collega en pupil.

    A big HUG, Jannie (xxx)

  • 22 Maart 2008 - 11:53

    Mariska:

    Lieve Lot,

    Je doet het supergoed! Nog een paar maanden en dan weer een gezellig Hollands pilsje!

    Kus
    Mariska

  • 23 Maart 2008 - 02:47

    Femke:

    Hey Lotte,

    Klinkt erg interessant zo je werkplek. Lekker zeg dat overplaatsen steeds (NOT) Gelukkig heb je het naar je zin hier in the USA. Heb je, je visite al gehad???

    Liefs Femke

  • 26 Maart 2008 - 10:43

    Ewout:

    Hey Lotte.

    Lang geleden weer.
    Ik ben blij dat je het nog een beetje naar je zin hebt.
    Jammer dat je er niet bij bent op mijn bruiloft.
    Ik ga nl. 4-4-8 trouwen.. (volgens mij wist je dat al)

    Daarna kom ik naar je toe denk ik, want ik ga op reis naar Miami!

    Ik hoorde dat daar de zon wel schijnt.

    Nou, tot gauw dan maar weer!

    Groetjes

    Ewout.

  • 29 Maart 2008 - 09:30

    0pa En Oma :


    lieve Lotte fijn om te lezen dat het goed met je gaat , laat je niet op je kop zitten hoor !!!!! dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Middleboro

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2009

Einde in zicht....

02 Juli 2009

Het leven in de States en met Jimmy...

20 Mei 2009

OOPS....

03 Maart 2009

Having a Blast!!!

15 Januari 2009

Week 1 terug in The States
Lotte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 23191

Voorgaande reizen:

07 Januari 2009 - 07 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: